Mijn vriendin werd 35

Uitvaartverzekeringen zijn momenteel big business, zo weet Tjan via een relatie. En dus word je bestookt met aanbiedingen, die elkaar in smakeloosheid de loef af lijken te willen steken. Deze week vond Tjan weer een folder van Cuvo op de mat: op de voorpagina een foto van een man op een bankje, met de veelzeggende tekst Mijn vriendin werd 35 erboven. Die zin zou je aan het denken moeten zetten – en doet dat ook: zeker als je, zoals Tjan, een partner van 34 hebt. Even vermoedde hij zelfs dat het gepersonaliseerd drukwerk betrof, maar gelukkig, zover lijken de angstverkopers nog net niet te gaan.

Cadeautjes geven aan nieuwe verzekerden mag niet meer, dus moeten er andere lokkertjes worden bedacht. Cuvo (‘Wij zijn er als u er niet meer bent’) biedt, naast een zorgeloze laatste reis, een wel heel aanlokkelijk vooruitzicht: de polis gratis 14 dagen op zicht. Zo zo, dat is nog eens uitpakken – jammer dat ze er geen eikenhouten lijstje bij mogen geven waarmee je deze voorwaarden aan de muur kunt hangen!

Een uitvaart kost geld, veel geld. Dat kunnen de verzekeraars niet vaak genoeg benadrukken. Wie de financiering van crematie of begrafenis bij leven en welzijn al wil regelen, die moet dat natuurlijk vooral doen. Het risico dat je je nabestaanden opzadelt met hoge kosten kun je afkopen met een maandelijkse premie, waarmee je uiteindelijk duurder uit bent dan wanneer je gewoon een bedrag op je spaarrekening hebt staan – laat dat maar aan de rekenmeesters van de verschillende assuradeurs over! Dat je met een beetje creativiteit echter ook best een uitvaart kunt organiseren die helemaal niet zoveel hoeft te kosten, bewijst de laatste folder van de Xenos, die deze week ook bij het reclamedrukwerk zat…


Over Tjan

Neerlandicus, columnist, redacteur, copy- en ghostwriter. Blogt op onregelmatige basis over alles en niets, ongeremd en soms ook ongerijmd.
Dit bericht werd geplaatst in Varia en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Mijn vriendin werd 35

  1. Johan zegt:

    Je zou ze met z’n allen onder de zoden stoppen! En what the hack moet Xenos met die grafstenen? Ja, er snel weer vanaf, dat begrijp ik ook wel. Maar wie koopt zoiets?

  2. Tjan zelf zegt:

    @Johan: Halloween! Overgewaaid uit Amerika, maar in Hengelo nog niet echt een hype, begrijp ik… Xenos verkoopt ook spinrag, heksenmaskers en namaakpompoenen. Leuk toch? :-(

  3. Gadisa zegt:

    zeg meneer Tjan & Johan er zijn wel degelijk mensen die zoiets kopen … ik ben er 1 van :D
    *maakt al jarenlang een Halloween Hall, waar deze mooie steentjes een leuk plekje gaan krijgen*
    maar gelukkig volg ik Dries dan weer niet
    1-1
    :P

  4. Tjan zelf zegt:

    @Gadisa: als trouw bezoeker van je fotosite had ik deze reactie natuurlijk kunnen verwachten. Overigens zijn de overeenkomsten tussen een pompoen en het hoofd van Dries groter dan je denkt :-) Maar zonder gekheid: heb jij ook zerken in de tuin, nee toch?!

  5. Judith zegt:

    Wat een idiote reclamefolder zeg!! Inderdaad heel erg smakeloos.
    Maar je weet dan wel weer met humor af te sluiten :-)

  6. Gadisa zegt:

    @Tjan: nee die stenen plaats ik niet in de voortuin … alhoewel, je brengt me op een idee :D
    ze komen zeker in de hal :D

  7. Ivan zegt:

    Ik herinner me dat de Amerikaanse tv-serie “Six Feet Under” begon met reclameboodschappen voor doodskisten. Ik vond dat nogal schokkend. Het is weliswaar belangrijk dat je attent gemaakt wordt op het afsluiten van een uitvaartverzekering. Dat hoeft wat mij betreft niet via een reclamefolder in de bus. Ik heb een Nee-Nee-sticker en zie daar nu het voordeel weer van in!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s