Canon #3

Wat vooraf ging: twee kapotte Canon-camera’s in drie weken. Eerst de zes weken oude Canon SX10IS, die Tjan begin juni via het Leidse filiaal van Foto Klein ter reparatie aanbood, en een paar weken later zijn good old S2IS. In beide gevallen hetzelfde euvel: een witte haarlijn, dwars door de foto’s heen. Zie verder Canon #1 en Canon #2 voor hoe het verder ging. Vandaag deel 3.

Allereerst de vier jaar oude S2IS. Die heeft Tjan vrijdag opgestuurd naar Canon in Hoofddorp, waar het pakketje volgens tracktrace.nl op maandag 13 juli is afgeleverd. Of dat nog iets oplevert is maar zeer de vraag: de camera is niet courant meer en de garantie al drie jaar verlopen.

Dan de nu tweeënhalve maand oude SX10IS. Donderdag 4 juni bracht Tjan de camera naar de Leidse Foto Klein-winkel. Via Canon-medewerker J, waarmee gedurende het traject per e-mail contact ontstond, kwam Tjan te weten dat de camera op donderdag 2 juli door het reparatiecentrum naar het hoofdkantoor van Foto Klein was geretourneerd. Pas vandaag kon in dit geval de partner van Tjan het toestel in de winkel ophalen. Foto Klein laat zich dus niet opjagen, om het maar eens netjes te zeggen. Minder netjes: Foto Klein is retetraag.

Maar… de SX10IS is weer in Tjan’s bezit! Het euvel lijkt op het eerste gezicht verholpen, maar de status waarin Tjan de camera uit de verpakking haalde stelde hem nogal teleur. Het toestel zat onder het stof, op de lens zaten vegen en zelfs een vette vinger en het geheugenkaartje was verdwenen. Nou was dat een 16mb-fabriekskaartje, waarop wat foto’s stonden die het probleem moesten aantonen, maar toch: zorgvuldig is anders. Ook het reparatierapport, dat Tjan via  J. anderhalve week geleden al per e-mail in pdf ontving, ontbrak – als Tjan geen contact met Canon had gehad, dan had hij nu in het duister getast over wat er de afgelopen bijna zes weken met zijn camera was uitgespookt.

Een online tevredenheidsonderzoek van Canon omtrent de reparatie heeft Tjan dus zojuist verre van positief ingevuld, en ook J. heeft hij nog maar eens een mailtje gestuurd met zijn bevindingen. Kijken of hij het oppakt – en benieuwd hoe het met de S2IS afloopt…

Wordt dus weer vervolgd… (klik hier voor deel 4)

Over Tjan

Neerlandicus, columnist, redacteur, copy- en ghostwriter. Blogt op onregelmatige basis over alles en niets, ongeremd en soms ook ongerijmd.
Dit bericht werd geplaatst in Varia en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Canon #3

  1. Johan zegt:

    Canon, no we can’t. Blij dat ik een Nikon heb ;-)

  2. Tjan zelf zegt:

    @Johan: Goede kans dat, mocht er iets met jouw Nikon gebeuren, jouw camera bij precies hetzelfde reparatiecentrum terecht komt. Volgens mij is obze Princess koffiemachine met bonenmaler destijds bij hetzelfde bedrijf gerepareerd als nu mijn Canon-camera.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s