Canon #2

Wat vooraf ging: twee kapotte Canon-camera’s in drie weken. Eerst de zes weken oude Canon SX10IS, die Tjan begin juni via het Leidse filiaal van Foto Klein ter reparatie aanbood, en een paar weken later zijn good old S2IS. In beide gevallen hetzelfde euvel: een witte haarlijn, dwars door de foto’s heen. In Canon #1 kon u lezen hoe Tjan na een verontwaardigd mailtje aan Canon Nederland uiteindelijk alsnog het aanbod kreeg de defecte SX10IS na reparatie om te ruilen voor een nieuwe. Tevens kon Tjan zijn vier jaar oude S2IS ter onderzoek opsturen naar Canon.

Tjan’s eerste Canon-update eindigde met de vraag waar zijn SX10IS zich bevond. Om dat uit te zoeken belde hij op donderdagochtend 2 juli met de klantenservice van Foto Klein. F., de dienstdoende medewerker, ging het uitzoeken en belde binnen een halfuur terug. Bij het technisch centrum dat namens Canon de reparaties uitvoert wachtte men op een onderdeel. Dat zou ‘vandaag, morgen of uiterlijk maandag’ binnenkomen, zo had men F. verzekerd.

Tjan koppelde dat via e-mail terug aan J., zijn contactpersoon bij de klantenservice van Canon NL. Aan het einde van de middag vroeg J. wat het serienummer van de defecte camera was, zodat hij het toestel nog voor de reparatie kon onderscheppen om Tjan via Foto Klein direct een nieuwe toe te laten sturen.

Het bleef stil tot gisteravond, toen J. zich opnieuw meldde. Het toestel was in de loop van de bewuste donderdag al gerepareerd en teruggestuurd naar Foto Klein, zo bleek uit het reparatierapport dat hij Tjan in pdf toezond. Inmiddels is de gereviseerde SX10IS onderweg naar het filiaal in Leiden. Althans, dat hoopt Tjan dan maar…

En intussen is Tjan, mede naar aanleiding van een tweet van Gadisa, die eveneens in het bezit is van een Canon uit de S-serie, gaan twijfelen. Of hij – als hij het toestel weer in zijn bezit heeft – toch niet zijn gerepareerde camera moet houden, waarvan het euvel verholpen is en de kans dat het zich opnieuw voordoet wellicht kleiner dan bij een nieuwe camera. Tjan heeft dit J., de serviceman van Canon, derhalve voorgelegd, met de vraag of hij, mocht het probleem nogmaals de kop opsteken, alsnog van het aanbod gebruik mag maken de SX10IS om te ruilen. Daarnaast gaf Tjan aan de mogelijkheid de eveneens defecte en min of meer afgeschreven S2IS (want die was er ook nog) door Canon te laten onderzoeken graag te willen benutten.

En nu is het dus een kwestie van wachten. Op de reactie van J., maar vooral op een telefoontje van de Leidse vestiging van Foto Klein. Want Tjan mist zijn camera na bijna vijf weken en zonder goede reservecamera zo onderhand wel!

Wordt vervolgd… (klik hier voor deel 3)

Over Tjan

Neerlandicus, columnist, redacteur, copy- en ghostwriter. Blogt op onregelmatige basis over alles en niets, ongeremd en soms ook ongerijmd.
Dit bericht werd geplaatst in Varia en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Canon #2

  1. Gadisa zegt:

    oooh hij is onderweg!
    toch nog netjes afgehandeld!
    sorry dat ik je aan het twijfelen heb gebracht …
    maar omdat je 2 x hetzelfde probleem heb gehad met 2 camera’s waarvan 1 notabene gewoon 4 jaar oud is en het altijd deed … vond ik dit typisch zo’n gevalletje van “nah geen derde keer” en dan bong ….
    nou ja, laten we hopen dat je dit weekend weer plaatjes kan schieten ;)

  2. Tjan zelf zegt:

    @Gadisa: Ja, dat zou fijn zijn! :-) Enne, eigenlijk was ik juist wel blij met jouw opmerking. Een beetje twijfel op zijn tijd kan geen kwaad… Ik kijk als ik het toestel terug heb eerst even aan hoe de reparatie is uitgepakt en hoe de camera ‘voelt’. Is alles oké, dan laat ik het zo.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s